Fresh-uri și smoothie-uri din fructe și legume

Hello babes,

Sper că va găsesc bine și sănătoși. Astăzi va propun un subiect pe cât de simplu pe atât de sănătos și de delicios. Vorbim despre fresh-uri și smoothie-uri din legume și fructe.

Imunitatea nu este ceva ce vine peste noapte, este ceva la ce lucrăm în mod constant. Se dobândește muncind zi de zi, printr-un stil de viață sănătos. Eu astăzi vă propun câteva idei pentru sucuri și smoothies, care pot fi preparate acasă și care să va ajute în acest sens. Țin să menționez că smoothie-urile sunt mai avantajoase din punct de vedere nutritiv, însă să nu neglijăm nici fresh-urile.Sunt sigură că va-ți  săturat de sucurile la cutie.

Să începem așadar cu fresh-urile.

Fresh-ul de portocale

Simplu. Doar portocale și atât. Este preferatul meu. Super ușor de făcut, simți cum te energizează instant, iar o porție de fresh de portocale acoperă necesarul de vitamina C al organismului.

In plus o porție de fresh de portocale îți furnizează 50% din necesarul zilnic de vitamina A și îmbunătățește circulația sângelui. Vitamina B9 din portocale contribuie la creșterea numărului de celule roșii și la oxigenarea organismului. Mai găsim în el și tiamină (vitamin B1), potasiu, cupru, magneziu.

Însă ca orice pe lumea această, trebuie consumat cu grijă și moderație deoarece excesul de fresh de portocale afectează stomacul, fiind acid, și poate aduce complicații persoanelor diabetice sau cu o predispoziție de diabet,pentru că are un indice glicemic mare.

Fresh-ul pentru detoxifiere cu apio

De ce avem nevoie?

Apio

Măr

Lamaie sau lime

Castravete

Ghimbir

Frunze de pătrunjel

De ce le combinăm așa?

Sunt ingrediente cu aport caloric scăzut și aliați perfecți în curele de detoxifiere.

Pentru prorietati apio vedeți aici.

Merele sunt  bogate in fibre, vitamine și minerale.  Tot aici aveți mai multe detalii.

Ghimbirul este cunoscut că fiind un vasodilatator puternic, antioxidant și stimulant al sistemului digestiv.

Castraveteleeste ideal în curele de detoxifiere şi de de slăbire datorită aportului caloric scăzut şi capacităţii de curăţare a intestinelor.

 Pătrunjelul are  vitamina A şi C plus are un puternic efect antioxidant, detoxifiant, antialergic, antitumoral, tonifică ficatul, limitează procesele inflamatorii, are efect antirahitic și antiscorbutic.

Eu adaug frunze de pătrunjel și castravete în multe sucuri și smoothie-uri ce le fac acasă, veți vedea mai jos.

Mai departe am să vă las câteva idei de sucuri și smoothie-uri proaspete, pline de vitamine și nu foarte populare la mine acasă.Și prin asta mă refer că deși le cosnumam, nu sunt printre  preferatele familiei, fiindcă nu sunt la fel de yummy yum ca și celelte. Cu toate acestea va incrajez să le cosumati măcar din când în când, iar în timp, chiar dacă nu ajung în topul de preferințe, veți ajunge să le tolerați.

Smoothie-urile sunt ideale și dacă aveți poftă de o gustare. Alimentele din ele sunt bogate în vitamine, sunt delicioase și sănătoase. De  aici vom combina apartele și vom da atenția cuvenită și blenderului.

Smoothie de spanac și morcov

De ce avem nevoie?

Spanac

Morcov

Lămâie

Se curăță morcovul și se stoarce în storcătorul pentru rădăcinoase. Sucul obținut se amestecă cu sucul de la o jumătate de lămâie. Se curăță și se spală spanacul. Se pune în blender împreună cu sucul de morcov. Se pasează , până este bine tocat. Și de preferat este să se consume imediat.

Proprietati morcov si lamaie vedeti aici.

Numărul doi pe lista verde…

Smoothie din legume și fructe verzi

De ce avem nevoie?


Frunze de spanac

Castravete

Măr verde

Lime sau lămâie

Frunze de pătrunjel

Eu va zic sincer de multe ori le bag toate în storcătorul de fructe. Însă ca să obțineți un smoothie delicios, varianta cea mai bună este să băgați mărul, castravetele și lămâia în storcătorul de fructe. Apoi mixati sucul astfel obținut împreună cu frunzele de spanac și pătrunjel în blender.

Sucul simplu de castravete

În primul rând de ce?


Pentru că, castravetele conține o cantitate impresionantă de apă distilată naturală, undeva la 95%, care este mai benefică decât apă obișnuită. Castravetele mai este bogat și în minerale care crează un mediu alcalin în organism, și ne ajută să luptăm astfel împotriva bolilor și bacteriilor. De aici ne putem lua vitamina A, C, mangan, potasiu, siliciu, sulf, calciu, fosfor și cantități mici din complexul B.

De ce avem nevoie?

Castraveți

Lămâie

Frunze de pătrunjel

Sare

Piper

Se decojesc castravețîi. Se taie felii și se pun în blender împreună cu sucul de la o jumătate de lămâie, un praf de sare și un praf de piper. Se mixează foarte bine. Se toarnă în pahare și se ornează cu rondele de castravate și frunze de pătrunjel.

Green mix

De ce avem nevoie?

Frunze de spanac

Măr

Lamaie

Avocado

Ananas

Curățăm tot, băgăm în blender, adăugăm zeamă de lalămâie, apoi savurăm

Alte idei de a combină fructele și legumele pentru sucuri rapide, gustoase și pline de vitamine;

1.mere+morcovi

2.sfeclă roșie+mere+apio;

3. măr+morcov+țelină+sfeclă;

4. tulpină de țelină+castravete+ spanac+Frunze de pătrunjel+ o cană de apă;

5.sfeclă roșie+ măr+ pară+ ghimbir+ lamiae

6.  banană + căpșune mari+ 150 ml de suc de mere (o băutură excelentă pentru energie)

Sper că ați rămas cu mine până aici. Poate trebuia să încep cu această parte, însă în loc de inchiere am să va trec în revista avantajele și dezavantajele consumului sucurilor proaspete din fructe. Și da, există și câteva minusuri, ce însă pot fi compensate dacă avem grijă.

Ca generalitate ar fi de menționat că sucurile acre au mai ales efecte de detoxifiere, iar cele dulci nutritive, de regenerare. Dacă vrem să prevenim obezitatea, tulburările metabolice, dezechilibrele acido-bazice și să ne menținem sănătatea, tinerețea și vitalitatea este indicată introducerea lor în alimentație mai ales după vârstă de 30 de ani.

Merită să consumăm tot ceea ce este natural și de sezon. Putem combină fructele oricum între ele, chiar dacă fac parte în grupe diferite, dar fără să depășim numărul total de porțîi indicat pe zi. În principiu nu există  combinații periculoase, ci cantități și ore nepotrivite.

Persoanele  care suferă de diabet., ar trebui să aibă grijă mai mare, deoarece prin stoarcere din fructe mai rămâne doar apa și zahărul. De aceea atunci când organismul primește o cantitate mare de carbohidrați în formă lichidă, din sucurile de fructe, nivelul insulinei crește și ne simțim extrem de energici.

Însă există și un “efect advers,la foarte scurt timp după acest “boost” de energie, nivelul insulinei scade brusc și apare foamea.

Pentru a preveni senzația imediată de foame, putem servi o  gustare proteică alături de sucul de fructe (migdale, semințe de dovleac, quiona). Sau îl putem consuma la o ora dupa ce am servit masa.

Pentru a ne bucura de energia ce o căpătăm din freshuri….este excelent dacă le cosumam înainte de a face mișcare.

Nu uitați că toate sucuruile si smoothie-urile pot fi diluate cu apă, după gust.

Am să menționez încă o dată,  smoothie sunt mai avantajoase din punct de vedere nutritiv, pentru că spre deosebire de sucuri, conțin miezul fructelor și fibre vegetale . Aceste elemente vor încetini digestia sucului, astfel încât energia va fi eliberată mai lent și repartizată  uniform pe parcursul zilei, iar stomacul se va simți mai plin.

Desigur ar mai fi foarte multe de adăugat, dar dacă v-a plăcut această postare, am să mai revin și în viitor cu subiecte similare.

Sper să va fie de folos, să va ajute, și dacă aveți idei de freshuri sau smoothiuri ce ați încercat, va rog să îmi recomandați. Abia aștept să încerc rețete noi, sănătoase și delicioase. Cel mai important, să le savurați cu familia, și să îi implicați și pe cei mici, in prepararea lor.

Astfel se obișnuiesc de la o vârstă fragedă cu un stil de viață sănătos, și va vor mulțumi în viitor.

Până dată viitoare….

…nu uitați să zâmbiți.

Love,

M.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to Top