Picături de ploaie în Muntenegru

Hey babes,

Vreau sa imi spuneti daca patiti si voi ca mine? Dupa multa zapada si frig, sa va fuga mintea la mare. De data aceasta insa eu nu m-am gandit la o mare calma si la soare arzator, mi-am amintit de marea agitata si picaturile de ploaie din Muntenegru. Gasesc ceva foarte romantic in tot tabloul acesta. Imi imaginez domnitele din trecut ce isi asteptau marinarii sa se intoarca acasa la ele.

Trecand peste fantezie insa, a fost a doua oara cand am ajuns in Muntenegru.

Budva ca idee de ansamblu este altfel decat imi aminteam eu, mult mai extinsa. Nu stiu, daca ar fi alegerea mea, ca destinatie de vara. Statiunea a fost foarte aglomerata chiar si in luna mai. Vara imi imaginez ca este supra-aglomerata, dar daca cautati agitatie si viata de noapte, am citit ca este capitala vietii de noapte din partea de est a Adriaticii.

Orasul Vechi insa este neschimbat. Si este superb!!! Pe stradutele oraseului gasiti boutiq-uri, café-uri, restaurant si muzee. Toata partea istorica, este inconjurata de ziduri de protectie din piatra. Majoritatea acestor ziduri, ca de altfel si majoritatea cladirilor au fost construite in perioada dominatiei venetiene. Daca ajungeti acolo, o sa remarcati usor influentele. Multe piatete, care se leaga unele de altele prin stradute inguste. Si apoi iesirea spre marina si spre mare…este perfect va promit. Toate ambarcatiunile au pe fundal istoria orasului vechi si ofera un view foarte, foarte frumos.

Poveste in imagini

Smell the sea and feel the sky, let your soul and spirits fly because…

….happiness comes in waves.

Sometimes in the waves of change we find out true direction…so…

…meet me where the sky touches the sea and let’s dream in coulours borrowed from it.

No dream could possibly be better.

Sa avem o viata plina de aventura. Sa avem povesti de povestit, nu lucruri de aratat. In Budva am servit una din cele mai reusite mese din 2019. Am avut companie perfecta, am savurat un vin bun si am discutat despre carti avand pe fundal marina. Inca este un pranz de care imi amintesc cu drag.

Impresii

Mergem mai departe si ajungem la ape mai liniste in golful Kotor. Prima data cand am vazut oraselul am intrat de pe mare, si a fost dragoste la prima vedere. Mi-a ramas o amintire atat de puternica si frumoasa, ce m-a purtat si a doua oara in acest loc. Recunosc este mai frumos sa te plimbi prin soare decat pe ploaie. Insa trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca vremea nu va tine intotdeauna cu noi, si este relaxant si sa savuram o cafea sub o umbrela gigantica in timp ce ploua cu galeata. Spre deosebire de Budva, este un oras ce se viziteaza mai mult pentru isorie si pentru peisajul minunat oferit de golful in care se afla. Probabil de aceea orasul se si afla in patrimoniul UNESCO.

Ca si orasul vechi din Budva, este inconjurat de fortificatii, construite in perioada ventiana. Este unul din cele mai bine pastrate orase mediavale de pe coastra Adriatica.

“I am longing to be with you, and by the sea, where we can talk together freely

and build our castles in the air.”

Kotor este din ce in ce mai vizitat, atragand prin frumustetea naturala a Golfului,

cat si prin impresionanta arhitectura a orasului vechi.

Stradutele inguste…

…acoperisurile mediteraneene…

…cafenelele colorate…

…picaturile de ploaie…

…piatetele…

…istoria……si oamenii.

Chiar și marea, în nemărginirea ei, ajunge să se liniștească.

Pana data viitoare…don’t forget to smile 🙂